Felsőrészanyag, felhasznált membrán, légáteresztőség
Már első pillantásra nyilvánvaló, hogy a Saucony GUIDE 17 cipőben nem fogtok túlzottan izzadni. A szellős, légáteresztő és könnyű felsőrész tökéletesen illeszkedik a cipő koncepciójához, amely a stabilitás mellett a könnyedséget is hangsúlyozza. A hatékony szellőzés megakadályozza a láb túlmelegedését, és a kényelmes érzést a hosszú futások során is tudja biztosítani. A perforáció az egész felsőrészen látható, különösen a lábujjak környékén. Az okosan elhelyezett rögzítőpántnak köszönhetően a középtalp felett is szellős marad a felsőrész, ellentétben a szokásos szilárd anyagúakkal.
A párnázás nem túlzott, a cipő mégis maximális kényelmet nyújt. Az anatómiailag formázott sarokcsésze tökéletesen illeszkedik a sarokhoz. Az enyhe párnázás az első három fűzőnyílásig folytatódik, és a nyelvvel együtt tökéletesen rögzíti a lábat semmiféle kényelmetlenség nélkül. A cipőfűző lapos, szélesebb és enyhén rugalmas, ami még fokozza a kényelmet.
A cipő párnázottsága, a talpban felhasznált anyagok
Více pěny, více tlumení. Tímto způsobem charakterizuje nový model značka Saucony na svých stránkách. Možná trochu překvapivě zůstává mezipodešev vyrobena z materiálu PWRRUN, zatímco pěna PWRRUN+ se používá pouze v podrážce (která mimochodem poskytuje extra hustotu a pohodlí). Důvodem je pravděpodobně udržení stability došlapu, což může být pro běžce s vyšší hmotností výhodné, navíc studie naznačují až 85% návratnost energie. Navzdory objemu použitého materiálu se bota stále vyznačuje flexibilitou a torzní tuhostí. Při běhu tak nemáte pocit, že s botou „bojujete“, a i při občasném zrychlení jsou pohodlné. Podle našeho názoru je drop tohoto modelu velmi dobře vyvážený. Šestimilimetrový sklon (o 2 mm nižší než u předchozí verze) od paty ke špičce je stále pohodlný v odrazu a zároveň výrazně podporuje stabilitu došlapu.
A talp bölcső formája nagyon jó, kényelmes átmenetet tesz lehetővé a landolástól a lábujjról történő visszapattanásig, ami sima és természetes. Még akkor is, ha átlép a sarok fölé, a cipő jelentős mértékben elvékonyodik közvetlenül a sarok alatt, amit értékelni fog. A lábfej kádhoz hasonlóan habszivacs alá van támasztva, oldalt átfedve a nagyobb stabilitás érdekében. A sarok alatt valóban 35 mm-es hab van, de a boka magasságában eléri a 60 mm-t, beleértve az átfedést a jobb lábtartás érdekében. A sarok alatti talp szélessége is igen jelentős, tíz és fél centiméterrel, vagyis egy egész centiméterrel szélesebb, mint a másik idei újdonság, az ENDORPHIN SPEED 4 sebességmodell.
Talp, tapadás, viselkedés nedves felületen
A súly minimalizálására tett erőfeszítések a talpon is nyilvánvalóak voltak. Az érintkező gumit csak a cipő kerülete mentén használják, a sarok külső oldalán enyhe megnyúlással, három egymásba illeszkedő háromszög formájában. Minimalista, de funkcionális. Száraz aszfalton a tükröződés teljesen problémamentes, még nedves felületen sem érezzük a tapadás jelentős csökkenését. Talán csak a nedves csempéken, amikor a láb a cipő közepén lévő kő megemelt éléhez "talál", enyhe alulcsúszás észlelhető.
Egyébként egy hónapos tesztelés után sem jelentős a kopás, a talp biztosan nem lesz korlátozó tényező a Saucony GUIDE 17 modellnél. Éppen ellenkezőleg, a műanyag megerősítések vagy átmeneti hidak hiánya jelentősen csökkenti a sérülés kockázatát. Más márkák modelljeinek korábbi tesztjeiből egyértelműen kiderült, hogy a talpban lévő védetlen hab nem sérült vagy kopott el jelentősen ennél a kialakításnál.