A Jack Wolfskin márka története

TERMÉKEK   MODELLEK   TECHNOLÓGIA

Mi a Jack Wolfskin márka teljes története? Ezt a márkát Ulrich Dausein alapította 1981-ben Németországban. Ulrich Dausein cserkész volt, és szerette a kalandokat. Amíg a Frankfurti Egyetemen tanult, iskola után palesztin sálakat árult a frankfurti Eisernen Steg bolhapiacán. Miután megtakarított körülbelül 6000 dollárt, sátrakat, kabátokat és hálózsákokat kezdett árulni szobatársa lakásából. Ezt a nem hivatalos "üzletet" az egyetemi nyomdában hirdette.

Értékesítési sikerei alapján SINE üzletet nyitott. Ez volt az egyik első szabadtéri üzlet az akkori Nyugat-Németország területén. Főleg Amerikából és Tajvanból importált kültéri ruhákat és felszereléseket kínált, amelyeket akkoriban nehéz volt megtalálni. Az 1970-es évek végén a szabadban még gyerekcipőben járt. Ez azt jelentette, hogy a piacon nagyon korlátozott volt a sport felszereléseinek választéka. Dausien megpróbálta bővíteni a termékpalettát: "Olcsó felszerelést kínálunk a turistáknak, valamint expedíciós felszerelést a Himalája ínyenceinek" - írta egy hirdetésében '79-ben.

1980-ban szünetet tartott az üzleti életben, és kalandtúrára indult az északnyugat-kanadai Yukonba. Egyik este egy tábortűz körül a barátaival hallotta valahol a távolból egy farkasfalka üvöltését. Az éles hang kizökkentette a gondolataiból, és elkezdett elképzelni egy farkast, amint a hóban mászkál, csak szőrével, hogy melegen tartsa. A szőrzet, gondolta Dausien, tökéletes védelmet nyújt az elemek ellen. Ez egy kinyilatkoztatás volt, és Dausiennek elképzelése volt a márkáról, hogy ezt megvalósítsa. Honnan származik a „Wolfskin” márkanév – és a „Jack”? Az a hely, ahová utaztak, az az a hely, ahol Jack London amerikai újságíró ihletet talált híres regényéhez, A vadon hívásához.

Ezzel a vízióval, amely hirtelen találkozott vele a vadonban, Dausien tele energiával tért vissza utazásáról, és megalapította a Jack Wolfskin márkát. A márkát eleinte csak a SINE árulta, de nemsokára Nyugat-Németország egész területén sorakozott a boltok polcain. Fő célja termékeinek teljesítménye volt, így azokat azok kezébe adta, akik a legszélsőségesebb éghajlati viszonyok között a legigényesebb tevékenységet végezték. Mischa Saleki hegymászó volt az egyik első tesztelője, akit Dausien támogatott a himalájai expedíciókon, cserébe szakértelméért. Aleksander Lwow német szánhúzó kutyaversenyző következett.

Ezek a közös erőfeszítések eredményezték az első jelentős technológiai újításokat. Így született meg a természetben való élethez szükséges kiváló minőségű berendezések kezdetétől. Dausien ruházati teljesítménye iránti megszállottságának egy másik motívuma a környezet iránti aggodalma volt. A lehető legkevesebb hatást akarta tartani a bolygón az első naptól fogva. A következő 10 évben a márka tovább terjeszkedett és nemzetközi hírnévre tett szert, mancsnyomat logója pedig a német mérnöki minőség megbízható jele. Jack Wolfskin több mint 40 éves tapasztalattal rendelkezik, egyetlen frankfurti üzlettől több mint 500 üzletig világszerte. Dausien, az ember, aki elindította az egészet, már régen elment, de az általa vallott hiedelmek elég mélyen átjárták a társadalmat ahhoz, hogy a mai napig irányítsák tetteit.

A márkát három pillér jellemzi: a teljesítmény, a rendelkezésre állás és az állandó környezetvédelem. Jelenleg a Jack Wolfskin a kültéri felszerelések egyik vezető gyártója a világpiacon, székhelye a németországi Indsteinben, a Taunus régióban található.